Serie tips: Teen Wolf

Just nu är jag förhoppningsvis på fotbolls träning, om jag inte blir mer sjuk. 
 
Medan jag springer där och svettas tänkte jag passa på och tipsa er om en grym serie som jag har dampat nu på lovet. Ni har säkert hört talas om den, den fanns på varenda reklamplats på stan.
Det är MTV's nya serie " Teen Wolf"
 
 
Serien handlar om 16 åriga Scott som går andra året på High School. 
En ny tjej på skolan och Scott blir förälskad i henne, Allisson. 
En dag när Scott och hans bästa vän Stiles är i skogen blirr Scott biten av någonting, som senare visar  sig vara en alpha. Han kan springa snabbare, kan se, lukta och höra bättre och förvandlas även till en varulv. Men han har svårt att behålla kontrollen över sig själv och det hela börjar sakta men säkert och spåra ur. Eller, inte så säkert.
 
Hoppas jag inte spoilade för mycket för er som vill kolla. Men jag tror ni hade listat ut att han är en varulv innan. Annars vet jag inte...
  Jag har sett klart de två första säsongerna, och jag vill bara ha mer. I början kändes det lite kopierat, men serien växte. Jag tänkte sluta på andra, men såg sedan tredje och vart fast ;)
Höjdpunkten i serien är helt klart Derek, en annan varulv som är som en mentor för scott -ibland. 
 
                   Två bilder på Derek bara för han är så grym.
 
Tack o hej.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0